Salam Pengenalan

"1 Hobi, 1 Hati, 1 Frekuensi"
Ungkapan yang selalu berkumandang di corong speaker. Tidak jemu didengar dan disebut oleh setiap warga Kelab Peminat Komunikasi Radio Amatur Mersing (KPKRMg) sehingga ia menjadi trademark kelab. Ungkapan inilah yang menjadi pendorong dan semangat kepada setiap warga KPKRMg untuk bersatu dalam apa jua keadaan.


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Makluman...

"KPKRAM RIDE TO PENANG"

Pada 14 - 18 Oktober 2015, KPKRAM akan melaksanakan salah satu event tahunan yang diberi nama "Ride To Penang". Seramai 25 orang ahli KPKRAM bersama 6 buah motorsikal dan 5 buah kereta akan berkonvoi dari Mersing, Johor ke Pulau Pinang. Konvoi ini akan diketuai oleh Pak Jemain 9M2JSY.

Tujuan Ride To Penang dilaksanakan adalah untuk merapatkan ukhwah sesama warga KPKRAM dan antara warga KPKRAM dan rakan-rakan radio amatur di sepanjang perjalanan yang akan ditempuh.

Destinasi pertama: Jawi, Pulau Pinang (14-17 Okt)
Destinasi kedua: Parit Buntar, Perak (17 Okt)
Destinasi ketiga: Shah Alam, Selangor (17-18 Okt)

Ride To Penang juga akan melawati beberapa tempat-tempat menarik sebagai acara santai warga konvoi.

InsyaAllah sepanjang perjalanan nanti, admin dan rakan-rakan konvoi akan update secara ringkas perjalanan konvoi Ride To Penang di blog dan FB (#kpkramridetopenang)

Di harap agar apa yang dirancang akan dapat dilaksanakan dengan jayanya.

Sekian...

73 de admin

Sunday, June 26, 2016

Program ziarah Ramadhan 2016

Assalamualaikum w.b.t....

Terima kasih kepada pak presiden kerana memberi kepercayaan untuk sama-sama mengendalikan blog ini. Posting pertama dari co-admin(9w2vjz) berkaitan dengan program yang baru selesai dijalankan di sekitar Kg. Teluk Lipat, Kg. Semanyir dan Kg. Hubung, Endau. kali ni 10 buah rumah keluarga dhaif telah dipilih untuk diziarahi. Disamping itu, beberapa barangan keperluan harian dan sumbangan duit raya juga turut diedarkan hasil sumbangan ahli-ahli kelab dan bukan ahli.






~~~vjz

No comments: