Salam Pengenalan

"1 Hobi, 1 Hati, 1 Frekuensi"
Ungkapan yang selalu berkumandang di corong speaker. Tidak jemu didengar dan disebut oleh setiap warga Kelab Peminat Komunikasi Radio Amatur Mersing (KPKRMg) sehingga ia menjadi trademark kelab. Ungkapan inilah yang menjadi pendorong dan semangat kepada setiap warga KPKRMg untuk bersatu dalam apa jua keadaan.


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Makluman...

"KPKRAM RIDE TO PENANG"

Pada 14 - 18 Oktober 2015, KPKRAM akan melaksanakan salah satu event tahunan yang diberi nama "Ride To Penang". Seramai 25 orang ahli KPKRAM bersama 6 buah motorsikal dan 5 buah kereta akan berkonvoi dari Mersing, Johor ke Pulau Pinang. Konvoi ini akan diketuai oleh Pak Jemain 9M2JSY.

Tujuan Ride To Penang dilaksanakan adalah untuk merapatkan ukhwah sesama warga KPKRAM dan antara warga KPKRAM dan rakan-rakan radio amatur di sepanjang perjalanan yang akan ditempuh.

Destinasi pertama: Jawi, Pulau Pinang (14-17 Okt)
Destinasi kedua: Parit Buntar, Perak (17 Okt)
Destinasi ketiga: Shah Alam, Selangor (17-18 Okt)

Ride To Penang juga akan melawati beberapa tempat-tempat menarik sebagai acara santai warga konvoi.

InsyaAllah sepanjang perjalanan nanti, admin dan rakan-rakan konvoi akan update secara ringkas perjalanan konvoi Ride To Penang di blog dan FB (#kpkramridetopenang)

Di harap agar apa yang dirancang akan dapat dilaksanakan dengan jayanya.

Sekian...

73 de admin

Wednesday, December 17, 2014

Peperiksaan Radio Amatur Siri 12-2014

Assalamualaikum w.b.t. dan Salam Sejahtera.

Ketika blog ini ditulis, rakan-rakan SWAL bersama beberapa rakan-rakan amatur dari KPKR Mersing sedang dalam perjalanan berkonvoi menuju Melaka Bandaraya Bersejarah untuk menghadiri Peperiksaan Radio Amatur Wilayah Selatan pada esok hari bersamaan 18 Disember 2014 bertempat di Avillion Legacy Melaka.

Semoga selamat dalam perjalanan pergi dan balik kepada semua SWAL yang menyertai dan rakan-rakan amatur yang mengiringi.

Semoga berjaya kepada semua SWAL yang akan menghadapi Peperiksaan Radio Amatur di seluruh negara. Setelah segala apa yang anda telah pelajari dan hadapi, esok adalah penentuannya.

Buatlah yang TERBAIK!!

Wassalam.

No comments: